Sitecom WLR-6000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLR-6000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

janwol1943 31-08-2015
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

Het is eenvoudig om het product te installeren
werkt zo als het moet werken
Goed bereik
is gelukkig niet zo groot

Bert-N 03-07-2015
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

De router aangeschaft in januari 2013. Dus voldoende lang in bezit om een oordeel te kunnen geven. Het installeren op zich gaat eenvoudig en het bereik is redelijk, maar zeker niet om over naar huis te schrijven. Zodra het écht technisch gaat worden dan wordt het even zoeken geblazen. De router is erg instabiel gebleken en moet regelmatig herstart worden. Zo kan deze regelmatig onze NAS niet vinden en ook de verbinding met onze NMT (Popcorn Hour A400) is regelmatig weg. Ook kan de router beslist niet overweg met de ICS-1000 van KlikAanKlikUit, met als gevolg dat deze geen contact met de server kan maken. Statische IP-adressen voor deze randapparaten helpen niet. Op de één of andere manier gooit de router de IP-lease weg, terwijl deze op permanent is ingesteld. Inmiddels is de router volledig defect en doet de leverancier moeilijk over de 10 jaar garantie en duurt repareren veel te lang. Ik begrijp niet dat deze router bij de Consumentenbond zo goed uit de test komt.
Inmiddels een andere router gekocht: ASUS RT-AC68U. Deze is een stuk duurder maar presteert tot nu toe ook echt veel beter, is makkelijker in te stellen, bied veel meer mogelijkheden en het bereik is ook veel beter. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de ASUS duurder is en je daar dan ook meer van mag verwachten.

Djiant 08-04-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

De Sitecom WLR-6000 gekocht ter vervanging van mijn 8 jaar oude Belkin router. Alhoewel ik tevreden was over het bereik van mijn Belkin router (ik woon in een drie verdieping tellende, met staal gevlochten, betonnen casco), wilde ik een hogere data-snelheid realiseren. Aan de hand van de consumentenbond deze Sitecom router gekocht. Installeren was makkelijk, maar het bereik was ongeveer de helft van mijn Belkin router. Ik ga hem dus terugbrengen, wat dat moet beter.

Officiele reactie Sitecom 11-04-2013

Dag Djiant,

Wat vervelend om te horen dat het bereik niet naar wens is. Heeft u al geprobeerd om in de router het draadloze kanaal te wijzigen? Slecht bereik kan ontstaan door storing op het draadloze signaal dat de router uitzendt.

Er zijn 13 draadloze kanalen beschikbaar. Ieder draadloos kanaal werkt op een andere frequentie en kan daardoor een beter of slechter signaal opleveren.

Hoe verander ik het kanaal?
1. Wijzig de instellingen op een op pc die een verbinding met de router en met internet heeft.
2. Open Internet Explorer, typ http://192.168.0.1 in de adresbalk en druk op Enter
3. Meld je aan met de gebruikersnaam “admin” en het wachtwoord dat je op de onderkant van de router vindt.
4. Klik op ‘2.4G Draadloze instelling of ‘5G Draadloze instelling, afhankelijk van op welke frequentie u een ander kanaal wilt selecteren.
5. Klik op het tabblad “Basic”
6. Selecteer bij “kanaal” een ander kanaal
7. Klik op “Toepassen”

Wacht één minuut. Daarna kunt u verbinding met het netwerk maken. Ga door alle kanalen om te bepalen welk kanaal het beste resultaat geeft.

Sitecom Webcare

cebbes30 11-01-2013
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

Vandaag een nieuwe WLR-6000 X6 ontvangen en geinstalleerd door Sitecom monteur zelf.
Ik ben zeer tevreden over dit produkt omdat dit wel voldoed aan mijn eisen. ( bereik )
Sitecom met name de medewerker in kwestie waar ik geen naam van wil noemen heeft zijn uiterste best gedaan om de oude router om te ruilen voor een nieuwe exemplaar, daar ik helaas niet meer de beschikking had van een aankoop bon werd de procedure bemoeilijkt, maar Sitecom heeft hier voor mij een uitzondering voor gemaakt waarvoor mijn dank ontzettend groot is.

Sitecom Bedankt!

cebbes30 26-12-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

Ik heb in April 2012 voor 130 euro deze router aangeschaft, sinds dien alleen maar problemen, lag eerst aan de firmware zou een nieuwe uitkomen hierop gewacht na installatie meedere keren met Sitecom gebeld eerst de kanalen laten aanpassen voor betere bereik, ook dit heeft niet
geholpen. In april ook nog eens geregistreerd voor 10 jaar garantie!!!
heb Sitecom verzocht de router om te wisselen voor een dezelfde exemplaar, echter kon dit niet als er geen aankoopbon voorhanden was.
Dit is door het verhuizen intern vermoedelijk weggegooid.

Maar zonder aankoopbon willen ze niets doen, terwijl ik met mijn iphone een video heb gemaakt van de router tot aan de tabs en mobiele apparatuur tesamen met een lopen WIFI analayzer

Voor mensen die dit willen zien zie binnenkort op het bekende video forum.

Je mag toch wel enigzins wat verwachten van een router waar dagelijk op tv geadverteerd word, nou niet dus.
En de Service is waardeloos.
zie link hieronder wat ik wel niet heb doorgelopen.

Blijkbaar moet je niet eerlijk zijn maar het produkt opnieuw aanschaffen en het defecte terugbrengen, kan ook maar zo ziet ik niet in elkaar maar word noodgedwongen om dit gewoon te doen.

10 jaar garantie wie bewaard er nou 10 jaar een bon!! gewoon onzin verkoop stunt!!

Dus mensen X6 is bij SITECOM onzin, terwijl ik geen 3 m bereik heb!

Kieskeurig_2012 05-03-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

Super router. Stekker er in en aangesloten.
Tevens USB aansluiting dus kan met externe harde schijf ook als NAS fungeren.

aberg 27-01-2012
Geschreven voor: Sitecom WLR-6000

Deze router gekocht maar ook weer terug gebracht.
Al bij het aansluiten viel regelmatig de verbindig weg op wifi. Dat komt waarschijnlijk door je niet het wifi kanaal op automatisch kan zetten waardoor je gvoelig bent voor andere netwerken in de buurt. Dan een nadeel die je niet terug vind in de handleiding is het afknijpen van de internet verbinding.
Ik heb alles in 1 extra met een 120 Mb verbinding. Door de ingebouwde homesecurity van Sitecom wordt dat afgeknepen tot ongeveer 76 Mb. Je kunt de homesecurity uitzetten in de router en dan is het afknijpen van de verbinding voorbij. Maar waarom niet vermelden op de verpakking dat het je internetverbinding afknijpt? Al met al was dit een miskoop die ik snel i nde verpakking terug heb gedaan en terug heb gebracht naar de winkel. Nu gekozen voor de TP link en daar ben ik tevreden over

jeanethh 03-02-2013

hallo, wij hebben ook zeer slechte ervaringen met de sitecom router ( type 300n x3 ). internetverbinding valt steeds weg, als je dan in het routermenu de wirelessverbinding uitzet doet het internet het wel weer, maar ja dan kun je niets draadloos gebruiken.....!!
Nu is mijn vraag welke TP link router heb je aangeschaft en ben je nog steeds tevreden?
gr. Jeanet